Główny Urząd Statystyczny podał dane dotyczące inflacji w miesiącach wakacyjnych. W sierpniu wyniosła ona 3,7 proc. rok do roku, a w porównaniu z lipcem spadła o 0,4 proc.
Według opinii ekonomistów jednym z czynników hamujących spadek inflacji w lecie była zwiększona krajowa aktywność turystyczna spowodowana niskim kursem złotego. Ponieważ zagraniczne wyjazdy podrożały, Polacy częściej spędzali wakacje w kraju. Chętniej też w okresie letnim robili zakupy. Statystyki odnotowują silny wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej w lipcu - 5,7 proc. rok do roku wobec 0,7 proc. w czerwcu. Dzięki rozpoczętym wyprzedażom sezonowym spadły ceny odzieży i obuwia - o prawie 8 proc. rok do roku oraz paliwa do transportu indywidualnego - 6 proc. Ceny niestety nie tylko spadały, ale też w tym czasie rosły. Najradykalniej w branży żywności, napojów, alkoholu i wyrobów tytoniowych - o 5,6 proc., przy czym alkohole i tytoń podrożały o 10,3 proc. rok do roku. Szacunkowe przewidywania określają poziom inflacji na koniec roku na ponad 3 proc. To niemało, ale według ekspertów przy tak wyraźnym osłabienie złotego, z jakim mamy do czynienia, inflacja i tak nie jest wysoka.
Źródło: PAP
turystyka raport turystyka krajowa
Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...
Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...
Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...
Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...