Wakacje nad morzem i z rodziną

Wyniki badania PAYBACK Opinion Poll

Z badań PAYBACK Opinion Poll przeprowadzonych wśród polskich konsumentów wynika, że Polacy najchętniej spędzą wakacje z rodziną (56%), w domu (41%) lub nad morzem (39%). Najbardziej popularnym sposobem podróżowania okazał się samochód (72%) być może dlatego, że 87% osób, które wyjadą na urlop będzie go organizować na własną rękę.

Czas na urlop

Letnie miesiące to doskonały czas na urlop. I tego zdania jest 2/3 Polaków. Najczęściej wypoczywamy przez tydzień do dwóch – tak deklaruje 62% Polaków, ale już blisko co trzecia osoba przedłuży ten czas.

Najchętniej zostaniemy w domu (41%), a jeśli już wyjazd – to głównie w kraju (79%) i nad morzem (39%). Nadmorskie plaże to też najczęściej wskazywane miejsce (63%) przez osoby, które planują wyjazdy zagraniczne. A najbardziej interesujące są Hiszpania i Chorwacja.

Dobry wypoczynek to nie tylko miejsce, w którym się dobrze czujemy, ale też odpowiednie towarzystwo. Polacy w głównej mierze stawiają na urlop z rodziną (56%). Prawie co czwarta osoba czas ten spędzi tylko ze swoim partnerem.

Plaża, rower i książka

To trzy najchętniej wskazywane zajęcia, na jakie się decydujemy w czasie urlopu. O opaleniznę zadba ponad połowa Polaków, 42% spędzi czas aktywnie jeżdżąc na rowerze. Prawie tyle samo osób nadrobi zaległości w lekturze i w wolnym czasie będzie czytać książki oraz prasę (41%). Inne popularne aktywności na wakacjach to sporty wodne (26%), górskie wędrówki (25%), wizyty w restauracjach i pubach (24%). Tyleż samo zwolenników ma oglądanie telewizji, co robienie zakupów blisko 23%.

Ile wydamy?

To pytanie zadajemy sobie co roku i z reguły wcześniej planujemy taką pozycję w domowym budżecie. W 2012 r. 46% Polaków wyda 1000 zł lub mniej na osobę. 33% przeznaczy na urlop od 1001 do 2000 zł, a 21% więcej niż 2000 zł. Zapewne część tego budżetu będą stanowiły wydatki na paliwo, bowiem aż 72% badanych na wakacje wybiera się samochodem.

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 460 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

PAYBACK Polska

PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebrane punkty PAYBACK można wymienić na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More lub przekazać na cele charytatywne.

W Polsce Program PAYBACK rozpoczął swoją działalność od 16 września 2009 roku. Obecnie współpracuje z nim ponad 20 firm partnerskich oraz ponad 100 sklepów online. Korzyścią dla partnerów Programu jest bezpośrednia komunikacja z konsumentami za pomocą platformy marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klientów. W Polsce aktualnie liczba aktywnych kart PAYBACK to ponad dziesięć milionów. PAYBACK jest częścią Grupy American Express.

 

Źródło: PR

Jak znaleźć dobre noclegi w Krynicy Morskiej?
Krynica Morska, z jej złotymi plażami, szumem fal i niezapomnianymi zachodami słońca, to prawdziwy raj...
Powitaj wiosnę nad morzem
Padający ciągle śnieg, duży mróz i pochmurna pogoda - na szczęście zima coraz śmielej żegna się z Polską,...
Polak potrafi - Ponad 80% z nas samodzielnie zorganizuje swoje wakacje
Wyniki badań PAYBACK Opinion Poll. Ponad 60% respondentów spędzi wakacje w gronie rodzinnym. Najpopularniejszymi...
Wakacyjna Ustka
Położona 19 km na północny zachód od Słupska Ustka to typowy nadmorski kurort. Poza uzdrowiskami działa...
Mierzeja Helska i Wejherowo
Kaszuby Północne, w których skład wchodzi Mierzeja Helska, zajmują północny kraniec Polski przylegający...
Nad morze nie tylko nad morze
Wśród sporej grupy turystów pokutuje przeświadczenie, że wyjeżdżając na polskie wybrzeże można tam korzystać...