Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Warsaw Destination Alliance koncentruje siły Turystyka noclegi
     Warsaw Destination Alliance koncentruje siły

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Warsaw Destination Alliance koncentruje siły

2010-11-26

Mniej liczne priorytety - mocniej akcentowane

 

Fundacja Warsaw Destination Alliance wytycza nowe cele i koncentruje swe działania na ściśle określonych dziedzinach.

Po osiągnięciu niektórych spośród stawianych sobie dotychczas celów, Warsaw Destination Alliance, fundacja założona 9 lat temu przez Dyrektorów Generalnych najlepszych warszawskich hoteli, postanowiła skorygować listę priorytetów. Sformułowany przez członków zarządu nowy cel jest jasny: począwszy od 2011 roku WDA koncentruje swoje działania na kilku kluczowych kwestiach dotyczących Warszawy oraz turystyki biznesowej i konferencyjnej. Jednocześnie WDA z zadowoleniem odnotowuje przejęcie inicjatywy w innych ważnych sprawach, leżących w sferze działań fundacji, przez partnerów WDA z Urzędu Miasta oraz powstającej właśnie lokalnej, warszawskiej organizacji turystycznej.

Przez kilka ostatnich lat najważniejszym zadaniem WDA było przekonanie administracji miejskiej, samorządowców, przedsiębiorców, mediów, a pośrednio także samych mieszkańców Warszawy, że nasze miasto powinno się promować na arenie międzynarodowej na dużą skalę, bo może zrobić bardzo dobry interes na turystyce biznesowo – konferencyjnej - mówi Alex Kloszewski, pomysłodawca, założyciel i prezes fundacji WDA. - To dlatego WDA sfinansowała, wyłącznie ze składek swych członków, pierwsze duże kampanie reklamowe polskiej stolicy, realizowane między innymi w takich mediach, jak telewizje BBC World czy CNN International. Dawaliśmy przykład i pokazywaliśmy drogę. Dziś na szczęście nie musimy już przekonywać ani władz samorządowych, ani polskiego rządu, że kampanie reklamowe miast, regionów czy kraju mają sens promocyjny i finansowy. Nie trzeba dysponować ogromnym budżetem, aby przeprowadzić efektywną kampanię, która przynosi widoczne efekty.

Przez wiele lat WDA prowadziła także działalność inicjującą i wspierającą nowoczesne projekty, sprzyjające rozwojowi Warszawy jako miasta kongresów oraz regionalnego centrum biznesowego. Z inicjatywy fundacji od wielu lat trwają prace nad projektem centrum konferencyjno-kongresowego, które wzorem innych wielkich miast Unii Europejskiej umożliwi organizację w Polsce wielotysięcznych imprez o międzynarodowym charakterze.

Obecnie w Polsce nie ma obiektu mogącego gościć imprezy tego typu. Tymczasem rynek kongresów i konferencji generuje dla miast przychody rzędu dziesiątek milionów euro, wynikających z eksploatacji obiektów konferencyjnych (koncerty, pokazy sportowe itp.), lokalnych podatków, stworzonych miejsc pracy, ożywienia sfery usług itp. Między innymi dzięki wieloletnim, systematycznym działaniom WDA, szanse na powstanie w Warszawie dużego centrum konferencyjno-wystawienniczego rosną.

W opinii ekspertów fundacji WDA największy sens finansowy miałoby ulokowanie wielozadaniowego centrum kongresowo-wystawienniczego i widowiskowego w ramach infrastruktury Stadionu Narodowego w Warszawie. Opcja rozbudowy tego obiektu o niezbędne elementy, w tym o dodatkowe sale konferencyjno-widowiskowe, została uwzględniona w projekcie rozwojowym Narodowego Centrum Sportu. Wszechstronne eksperckie wsparcie tego scenariusza należy do strategicznych priorytetów WDA na najbliższe lata.

W związku z koncentracją sił fundacji na wsparciu rozwoju centrum konferencyjno – wystawienniczego, WDA zapowiada rezygnację z dużych, niezależnych działań promocyjnych na rzecz Warszawy. Widzimy obecnie większą korzyść we wspieraniu kampanii promocyjnych miasta, niż w realizowaniu własnych - mówi Alex Kloszewski.

WDA zamierza także skoncentrować się na współpracy z powstającą właśnie z inicjatywy miasta i przy silnym poparciu fundacji, lokalną organizacją turystyczną: Warszawską Organizacją Turystyczną. WOT ma na celu przejąć inicjatywę w promowaniu i rozwijaniu Warszawy jako nowoczesnego produktu turystycznego, koncentrując wokół tego celu wiele zainteresowanych instytucji, firm i środowisk. W ramach WOT, Warsaw Destination Alliance będzie intensywnie wspierać ideę wprowadzenia lokalnego podatku turystycznego, obciążającego niewielką opłatą każdego turystę odwiedzającego Stolicę. Opłaty te powinny zasilić budżet promocji Warszawy.

Dostosowując swą strukturę organizacyjną do nowej listy priorytetów, WDA planuje zmiany kadrowe w swoim biurze. Obecnie w większym stopniu oprzemy się na pracy zewnętrznych ekspertów, w tym w ramach wolontariatu. Zmiany wynikają z charakteru priorytetów, na których obecnie się koncentrujemy - dodaje Alex Kloszewski.


Źródło: PR


-----------------

obiekty konferencyjne



hotele konferencje obiekty konferencyjne sale konferencyjne kongresy e-konferencje


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Busy do Niemiec - Zetbus dowiezie szybko i bezpiecznie

2019-10-08

Busy do Niemiec - Zetbus dowiezie szybko i bezpiecznie

Reprezentujemy firmę, która powstała na bazie wieloletniego doświadczenia w pokonywaniu wielo kilometrowych europejskich tras. Kilkoro naszych znajomych miało problem z szybkim dotarciem z Poznania do Stuttgartu. Busy do Niemiec rzadko kursowały na trasach łączących północno-zachodnią Polskę z południowymi landami. Postanowiliśmy to zmienić, stąd firma Zetbus i specjalizacja w obsłudze pasażerów zainteresowanych przejazdem w tym kierunku. Aktualnie zabieramy klientów z województwa kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. więcej...

Co zjeść w Polsce?

2019-10-08

Co zjeść w Polsce?

Polska to kraj o wieloletniej tradycji kulinarnej. Kuchnia polska jest niezwykle bogata, i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Ostatnimi czasy coraz więcej polskich restauracji wraca do tradycyjnej kuchni polskiej, szczególnie w obrębie starówki. więcej...

Jak wybrać parking przy lotnisku? Kilka istotnych informacji

2019-10-01

Jak wybrać parking przy lotnisku? Kilka istotnych informacji

Lotnisko Katowice to bez dwóch zdań jeden z najpopularniejszych międzynarodowych portów lotniczych w Polsce. więcej...

Wycieczki do Chin

2019-09-30

Wycieczki do Chin

Zainteresowanie turystyką nigdy nie słabnie. Cyklicznie zmienia się jednak popularność najchętniej odwiedzanych miejsc. W ostatnim czasie coraz większym zainteresowaniem cieszą się wycieczki do Chin. Czym przyciąga to najludniejsze państwo świata? więcej...

Cenne wskazówki dla wynajmujących auta

2019-09-30

Cenne wskazówki dla wynajmujących auta

Wynajem auta to nic trudnego. Jest to wygodne rozwiązanie dla osoby prywatnej, turysty czy przedsiębiorcy. Jeżeli tylko orientujemy się jak postępować przed podpisaniem umowy wypożyczenia samochodu sporo zyskamy. więcej...