Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Warsaw Destination Alliance koncentruje siły Turystyka noclegi
     Warsaw Destination Alliance koncentruje siły

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Warsaw Destination Alliance koncentruje siły

2010-11-26

Mniej liczne priorytety - mocniej akcentowane

 

Fundacja Warsaw Destination Alliance wytycza nowe cele i koncentruje swe działania na ściśle określonych dziedzinach.

Po osiągnięciu niektórych spośród stawianych sobie dotychczas celów, Warsaw Destination Alliance, fundacja założona 9 lat temu przez Dyrektorów Generalnych najlepszych warszawskich hoteli, postanowiła skorygować listę priorytetów. Sformułowany przez członków zarządu nowy cel jest jasny: począwszy od 2011 roku WDA koncentruje swoje działania na kilku kluczowych kwestiach dotyczących Warszawy oraz turystyki biznesowej i konferencyjnej. Jednocześnie WDA z zadowoleniem odnotowuje przejęcie inicjatywy w innych ważnych sprawach, leżących w sferze działań fundacji, przez partnerów WDA z Urzędu Miasta oraz powstającej właśnie lokalnej, warszawskiej organizacji turystycznej.

Przez kilka ostatnich lat najważniejszym zadaniem WDA było przekonanie administracji miejskiej, samorządowców, przedsiębiorców, mediów, a pośrednio także samych mieszkańców Warszawy, że nasze miasto powinno się promować na arenie międzynarodowej na dużą skalę, bo może zrobić bardzo dobry interes na turystyce biznesowo – konferencyjnej - mówi Alex Kloszewski, pomysłodawca, założyciel i prezes fundacji WDA. - To dlatego WDA sfinansowała, wyłącznie ze składek swych członków, pierwsze duże kampanie reklamowe polskiej stolicy, realizowane między innymi w takich mediach, jak telewizje BBC World czy CNN International. Dawaliśmy przykład i pokazywaliśmy drogę. Dziś na szczęście nie musimy już przekonywać ani władz samorządowych, ani polskiego rządu, że kampanie reklamowe miast, regionów czy kraju mają sens promocyjny i finansowy. Nie trzeba dysponować ogromnym budżetem, aby przeprowadzić efektywną kampanię, która przynosi widoczne efekty.

Przez wiele lat WDA prowadziła także działalność inicjującą i wspierającą nowoczesne projekty, sprzyjające rozwojowi Warszawy jako miasta kongresów oraz regionalnego centrum biznesowego. Z inicjatywy fundacji od wielu lat trwają prace nad projektem centrum konferencyjno-kongresowego, które wzorem innych wielkich miast Unii Europejskiej umożliwi organizację w Polsce wielotysięcznych imprez o międzynarodowym charakterze.

Obecnie w Polsce nie ma obiektu mogącego gościć imprezy tego typu. Tymczasem rynek kongresów i konferencji generuje dla miast przychody rzędu dziesiątek milionów euro, wynikających z eksploatacji obiektów konferencyjnych (koncerty, pokazy sportowe itp.), lokalnych podatków, stworzonych miejsc pracy, ożywienia sfery usług itp. Między innymi dzięki wieloletnim, systematycznym działaniom WDA, szanse na powstanie w Warszawie dużego centrum konferencyjno-wystawienniczego rosną.

W opinii ekspertów fundacji WDA największy sens finansowy miałoby ulokowanie wielozadaniowego centrum kongresowo-wystawienniczego i widowiskowego w ramach infrastruktury Stadionu Narodowego w Warszawie. Opcja rozbudowy tego obiektu o niezbędne elementy, w tym o dodatkowe sale konferencyjno-widowiskowe, została uwzględniona w projekcie rozwojowym Narodowego Centrum Sportu. Wszechstronne eksperckie wsparcie tego scenariusza należy do strategicznych priorytetów WDA na najbliższe lata.

W związku z koncentracją sił fundacji na wsparciu rozwoju centrum konferencyjno – wystawienniczego, WDA zapowiada rezygnację z dużych, niezależnych działań promocyjnych na rzecz Warszawy. Widzimy obecnie większą korzyść we wspieraniu kampanii promocyjnych miasta, niż w realizowaniu własnych - mówi Alex Kloszewski.

WDA zamierza także skoncentrować się na współpracy z powstającą właśnie z inicjatywy miasta i przy silnym poparciu fundacji, lokalną organizacją turystyczną: Warszawską Organizacją Turystyczną. WOT ma na celu przejąć inicjatywę w promowaniu i rozwijaniu Warszawy jako nowoczesnego produktu turystycznego, koncentrując wokół tego celu wiele zainteresowanych instytucji, firm i środowisk. W ramach WOT, Warsaw Destination Alliance będzie intensywnie wspierać ideę wprowadzenia lokalnego podatku turystycznego, obciążającego niewielką opłatą każdego turystę odwiedzającego Stolicę. Opłaty te powinny zasilić budżet promocji Warszawy.

Dostosowując swą strukturę organizacyjną do nowej listy priorytetów, WDA planuje zmiany kadrowe w swoim biurze. Obecnie w większym stopniu oprzemy się na pracy zewnętrznych ekspertów, w tym w ramach wolontariatu. Zmiany wynikają z charakteru priorytetów, na których obecnie się koncentrujemy - dodaje Alex Kloszewski.


Źródło: PR


-----------------

obiekty konferencyjne



hotele konferencje obiekty konferencyjne sale konferencyjne kongresy e-konferencje


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Warszawa jako biznesowe centrum kraju. Miejsca na eventy szkoleniowe w Stolicy

2020-05-19

Warszawa jako biznesowe centrum kraju. Miejsca na eventy szkoleniowe w Stolicy

Warszawa jest miastem, w którym po zakończonych zajęciach uczestnicy konferencji lub szkoleń mogą znaleźć chwilę wytchnienia zwiedzając przepiękne Stare Miasto, Barbakan, lub spacerując po Mariensztacie. Stamtąd już tylko parę kroków na równie urokliwy rynek Nowego Miasta. więcej...

Kraków - perła małopolski magnesem dla biznesu. Wynajem sal w tym mieście

2020-05-19

Kraków - perła małopolski magnesem dla biznesu.  Wynajem sal w tym mieście

Nie potrzeb nikogo przekonywać, że Kraków to jedno z największych polskich miast. Jest ono także jednym z najpiękniejszych miast w całej Europie. Pełniło niegdyś bardzo ważną funkcję w naszym kraju. Ponadto Kraków jest przykładem niesamowitej mieszanki architektonicznej. więcej...

Uroki województwa Świętokrzyskiego - nocleg w Górach Świętokrzyskich

2020-05-19

Uroki województwa Świętokrzyskiego - nocleg w Górach Świętokrzyskich

Pobyt w tak malowniczych i pięknych miejscowościach nie może potrwać jednego dnia. Można spokojnie w Świętokrzyskiem spędzić cały urlop. więcej...

Wypoczynek 2020: wcale nie na odludziu, ale na pewno w miejscu z potwierdzonym poziomem bezpieczeństwa

2020-05-14

Wypoczynek 2020: wcale nie na odludziu,  ale na pewno w miejscu z potwierdzonym poziomem bezpieczeństwa

Koronawirus wbrew przypuszczeniom wcale nie zmienił nastawienia Polaków do wypoczynku. Nadal ponad połowa chce wypoczywać w hotelach (55%), nieznacznie więcej osób niż w poprzednich latach planuje wyjazd do apartamentów (16%), za to nie widać znaczącego skoku jeśli chodzi o wypoczynek w odosobnieniu. Wyraźnie za to turyści oczekują nowego podejścia do bezpieczeństwa ? blisko 60% badanych chce, by miejsca noclegowe były certyfikowane pod tym kątem. Takie wnioski płyną z badania ?Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19? zrealizowanego na grupie ponad 3,4 tys. osób. więcej...

Kamerki Gdańsk ? zobacz miasto nie ruszając się z domu.

2020-05-11

Kamerki Gdańsk ? zobacz miasto nie ruszając się z domu.

Zapewne nie raz marzy nam się żeby gdzieś pojechać, a niejednokrotnie chcieli byśmy już gdzieś tam być. W domu ciągłe obowiązki , praca i nieustanna gonitwa, chciało by się zrobić jakiś miły przerywnik, znaleźć jakąś odskocznie od tej codzienności. więcej...