Warszawa w rankingu najlepszych miejsc turystyki zakupowej

Economist Intelligence Unit opublikował ranking „Globe Shopper City Index – Europe”, wsparty przez Global Blue

Warszawa, 16 listopada 2011Warszawa znalazła się w rankingu najbardziej atrakcyjnych miast europejskich pod względem turystyki zakupowej. Ranking pt. „Globe Shopper City Index – Europe” to nowy projekt badawczy ośrodka Economist Intelligence Unit (EIU) wsparty przez Global Blue — eksperta w dziedzinie zakupów zagranicą i turystyki zakupowej na całym świecie.

Warszawa uzyskała najlepszy wynik w kategorii przystępności cenowej obliczanej na podstawie kosztu noclegu w hotelu 4-gwiazdkowym i zajęła w tej kategorii pierwsze miejsce. Ze względu na ograniczoną komunikację autobusową i kolejową z centrum miasta, stolica Polski otrzymała niskie oceny w kategorii hoteli i transportu, co sprawiło, że ogółem zajęła miejsce 28.

Sporządzony przez EIU „Globe Shopper City Index – Europe” porównuje atrakcyjność 33 dużych miast europejskich będących celem turystyki zakupowej. Miasta były oceniane na podstawie 38 kryteriów pogrupowanych w pięciu kategoriach: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera.

— „Globe Shopper City Index – Europe” to ważny etap realizacji strategii Global Blue, który pragnie być kojarzony ze wszystkimi aspektami turystyki zakupowej na całym świecie — mówi Per Setterberg, dyrektor generalny Global Blue. —Dzięki temu raportowi sklepy detaliczne i firmy handlowe będą mogły podejmować trafniejsze decyzje biznesowe, ponadto wersja online „Globe Shopper City Index” pozwoli podróżującym na wybór miasta, które najlepiej odpowiada ich osobistym preferencjom zakupowym” — dodał.

Komentując to badanie, globalny dyrektor produktu Economic Intelligence Unit, Alasdair Ross, powiedział: „Globe Shopper City Index – Europe” pokazuje, które miasto może optymalnie wykorzystać dobrą reputację Starego Kontynentu wśród międzynarodowych podróżnych. Wyniki tego badania wskazują, że dla decyzji o zakupach zagranicą kluczowe znaczenie ma odpowiednia równowaga między wygodą, dostępnością i ceną.

 

Ogólne wyniki badania Globe Shopper City Index – Europe

Ogólne wyniki dla 33 miast zostały przedstawione poniżej. Pełna lista każdej z pięciu kategorii jest dostępna na stronie www.globeshopperindex.eiu.com .

Punkty w rankingu były przydzielane od 0 do 100, gdzie 100 oznacza najbardziej przyjazne środowisko zakupowe.

Ogólna punktacja

1

Londyn

67,3

 

12

Wiedeń

59,1

 

23

Bratysława

52,3

=2

Madryt

67,1

13

Stambuł

58,4

=24

Sofia

52,2

=2

Barcelona

67,1

14

Dublin

57,6

=24

Bukareszt

52,2

4

Paryż

65,5

15

Bruksela

56,8

26

Edynburg

51,5

5

Rzym

62,9

16

Ateny

56,2

27

Kijów

51,4

6

Berlin

62,3

17

Monachium

55,5

28

Warszawa

50,9

7

Lizbona

61,6

18

Kopenhaga

54,1

29

St. Petersburg

49,1

8

Amsterdam

61,3

19

Moskwa

53,9

30

Helsinki

48,2

9

Praga

59,7

=20

Sztokholm

53,4

31

Belgrad

43,6

10

Budapeszt

59,6

=20

Hamburg

53,4

32

Oslo

43,1

11

Mediolan

59,3

22

Lyon

53,3

33

Genewa

41

 

 

 

Odkryj idealne miejsce na zakupy, korzystając z Internetu

Od dzisiaj wszystkie osoby dokonujące zakupów zagranicą będą mogły wybrać idealne dla siebie miasto, kierując się swoimi osobistymi preferencjami i korzystając z raportu „Globe Shopper City Index” na stronie globeshopperindex.eiu.com. Globe Shopper City Index” pomoże wszystkim kupującym znaleźć odpowiedni kierunek, niezależnie od tego, do jakiej kategorii należą: Explorers (odkrywcy), Perfect Planners (zwolennicy perfekcyjnego planowania) czy Cool Hunters (poszukiwacze okazji). Ponadto użytkownicy mogą udostępniać znalezione informacje znajomym i rodzinie w serwisach Facebook i Twitter.

###

Metodologia badania „Globe Shopper City Index – Europe”

„Globe Shopper City Index – Europe” mierzy atrakcyjność 33 dużych miast europejskich jako celów turystyki zakupowej. Na indeks punktowy każdego miasta składa się 38 kryteriów pogrupowanych na pięć kategorii: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera. Kryteria były oceniane ilościowo, na przykład pod względem liczby lotów pasażerskich w ciągu roku, lub jakościowo, np. na podstawie prawdopodobieństwa uzyskania rabatów w różnych sklepach.

Każde z miast uzyskało w każdej kategorii średnią ocenę. Na podstawie średnich punktowych z pięciu kategorii obliczono średnią, uzyskując w ten sposób ogólną ocenę przyznaną miastu w badaniu. Punkty za poszczególne kryteria zostały przeliczone na punktację badania Index mieszczącą się w zakresie od 0 do 100. Wszystkie kategorie i kryteria zostały opracowane niezależnie przez EIU. Wszystkim kategoriom przyznano w badaniu taką samą wagę.

Miasta objęte badaniem zostały wybrane na podstawie liczby odwiedzających i znaczenia ekonomicznego, a także z uwzględnieniem zróżnicowania geograficznego. Miasta zostały wybrane w krajach europejskich o PKB przekraczającym 50 miliardów euro, przy czym kraje o większych gospodarkach były reprezentowane przez więcej niż jedno miasto.

Informacje o EIU

Economist Intelligence Unit pomaga liderom biznesowym w przygotowaniu się do skorzystania z pojawiających się możliwości, umożliwiając im zdecydowane działanie przy podejmowaniu decyzji strategicznych. Firma jest znana z wszechstronnego i globalnego zasięgu oraz zespołu, w skład którego wchodzą najlepsi analitycy zajmujący się badaniem rynków, krajów i gospodarek. Bezkompromisowa uczciwość, dyscyplina i precyzyjna komunikacja są podstawą wszystkich działań firmy. Każda analiza, badanie, prognoza i komentarz oznaczony logo EIU jest wykonywany ze szczególną starannością. Od tego właśnie zależy reputacja godnej zaufania instytucji zajmującej się wywiadem gospodarczym. Warto skrystalizować swój sposób myślenia i dostrzegać szersze możliwości przy pomocy wywiadu biznesowego EIU – to najpewniejszy sposób na przygotowanie się do skorzystania z nadarzających się możliwości.

Informacje o Global Blue

Global Blue świadczy usługi finansowe, które upraszczają transakcje detaliczne między sprzedawcami a ich zagranicznymi klientami, zapewniając większe korzyści wszystkim zainteresowanym. Koncepcja Tax Free Shopping powstała 30 lat temu. Obecnie Global Blue oferuje szeroki zakres usług, które pomagają klientom w rozsądnym wydawaniu pieniędzy podczas pobytu za granicą, a sprzedawcom i bankom – w zwiększeniu przychodów i wykorzystaniu lukratywnego rynku podróży.

Global Blue współpracuje z ponad 270 tysiącami najpopularniejszych na świecie sprzedawców, firm handlowych i hoteli w ponad 40 krajach i każdego dnia obsługuje 60 tysięcy podróżnych. Celem firmy jest wyznaczanie światowych standardów w zakresie zakupów i wydawania pieniędzy.

Siedziba główna Global Blue mieści się w Nyonie w pobliżu Genewy (Szwajcaria). Więcej informacji na temat Global Blue jest dostępnych na stronie www.global-blue.com/corporate

 

Źródło: PR

Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Jak dojechać do Kwidzyna z Gdańskiego lotniska?
Witaj w sercu północnej Polski, w Gdańsku – mieście o bogatej historii, malowniczych uliczkach i otwartym...
20 Najciekawszych atrakcji w Zamościu dla młodzieży
Zamość to miasto o bogatej historii i kulturze, które oferuje wiele atrakcji zarówno dla młodszych, jak...
Nowa oaza luksusu w sercu Bieszczadów
– Czy kiedykolwiek marzyłeś o luksusowych wakacjach w malowniczych Bieszczadach? – Czy...
Odkryj tajemnice Transylwanii – wycieczka objazdowa po krainie Drakuli
Transylwania, serce Rumunii, jest regionem o bogatej historii, przepięknych krajobrazach i niezliczonych...