Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Wczasy prosto z koszmaru. Sprawdź, jak odzyskać pieniądze! Turystyka noclegi
     Wczasy prosto z koszmaru. Sprawdź, jak odzyskać pieniądze!

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Wczasy prosto z koszmaru. Sprawdź, jak odzyskać pieniądze!

2015-07-02

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Coraz więcej Polaków spędza je w zagranicznych kurortach, ciesząc się słońcem, czystą wodą i wspaniałym hotelem. A co, jeśli okaże się, że nasze wakacje nie wyglądają jak na zdjęciach z katalogu? Jak wtedy dochodzić swoich praw?

Biura podróży kuszą okazjami i promocjami. Wiele osób wykupiło wczasy jeszcze zimą, by skorzystać z tzw. oferty „first minute”. Inni czekają na promocje sezonowe i „last minute”. Nieważne, czy zakupisz wycieczkę po normalnej cenie, czy ze sporym upustem. Organizator wycieczki zawsze musi dotrzymać warunków zawartych w umowie.

Gdy rzeczywistość jest inna niż na zdjęciu

Bywa tak, że piękny pokój z widokiem na morze w pięciogwiazdkowym hotelu okazuje się klitką bez klimatyzacji, z dostawką zamiast małżeńskim łożem i w dodatku z widokiem na hotelowe śmietniki. Plaża ze złotym piaskiem i lazurową wodą okazuje się zanieczyszczona, a muzyka z hotelowego klubu nie pozwala nam w nocy zmrużyć oka. Wszystkie zauważone nieprawidłowości powinno się od razu zgłaszać rezydentowi biura, obecnemu na miejscu. Trzeba też zadbać o uzyskanie pisemnego potwierdzenia złożenia skargi.

- Po powrocie niezadowoleni turyści mają 30 dni na złożenie pisemnej reklamacji do organizatora wyjazdu, nawet jeśli nie zgłosili nieprawidłowości na miejscu – mówi Konrad Syryca z Fic Syryca Kancelaria Radców Prawnych. - Można także dochodzić odszkodowania z tytułu nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych. Biuro powinno bezzwłocznie podjąć starania, by znaleźć rozwiązania satysfakcjonujące klienta (tak głosi Dyrektywa 90/314/WE) – dodaje Syryca.

Warto pamiętać o dowodach. W reklamacji i roszczeniach przydadzą się filmy i zdjęcia dokumentujące nieprawidłowości związane z wakacjami. Możemy sami oszacować poniesione szkody, korzystając z Tabeli Frankfurckiej. Są w niej także wymienione sytuacje, w jakich możemy domagać się odszkodowań. Pozwala to również uniknąć ośmieszenia się, na jakie możemy narazić się w przypadku reklamowania brzydszego koloru pościeli albo mniejszej liczby drzew w okolicy hotelu, niż było na zdjęciach.

Po dostarczeniu pisemnej reklamacji, biura podróży mają miesiąc na jej rozpatrzenie. W przypadku braku odpowiedzi po tym czasie uznaje się, że reklamacja została przyjęta i uznana. Gdy pojawią się jakiekolwiek kłopoty z uzyskaniem odszkodowania, można wnieść sprawę do sądu. Pomocą dla niezadowolonych turystów jest  Federacja Konsumentów, do której można bezpłatnie zwrócić się
o pomoc.

Bez urlopu, bez pieniędzy

Oszukani turyści zdarzają się każdego roku. Łatwiej jest domagać się odszkodowania w przypadku niewywiązania się biura z umowy, ale sytuacja jest trudniejsza, gdy zostaniemy przez organizatora wycieczki oszukani. Zdarza się, że po zakupie wczasów dowiadujemy się na lotnisku, że takiej wycieczki w ogóle nie ma. Gorzej, gdy zdążymy dolecieć do miejsca urlopu i dopiero na zagranicznej odprawie dowiemy się, że nasze biuro zbankrutowało. Wtedy pojawiają się schody: nie tylko straciliśmy urlop i pieniądze, ale dodatkowo nie możemy wrócić do Polski! Oszukani turyści w końcu trafią do swojego kraju, jednak straconych nerwów nic im nie zwróci. Po powrocie warto więc walczyć o swoje prawa i o zwrot pieniędzy.

- Najlepszym zabezpieczeniem jest dokonanie zakupu wycieczki za pomocą karty kredytowej lub debetowej – mówi Konrad Syryca. - Wtedy oszukany turysta może dochodzić swoich praw wobec biura podróży za pośrednictwem banku. Ma także gwarancję, że pieniądze zostaną mu zwrócone – dodaje.

W przypadku płatności w inny sposób, dochodzenie zwrotu kosztów może trwać nawet kilka lat. Co prawda większość biur podróży jest ubezpieczonych, jednak bywa, że kwota ubezpieczenia jest niższa niż dług, którym są obciążeni. Im więcej roszczeń oszukanych turystów i im większa kwota roszczeń, tym mniejsze szanse na szybkie rozpatrzenie sprawy i zwrot pieniędzy.

By oszczędzić sobie wakacyjnych stresów, przed zakupem wycieczki dobrze jest sprawdzić biuro podróży w Krajowym Rejestrze Długów. Jeśli znajdziemy w nim naszego organizatora, lepiej poszukać innej wycieczki. Chcąc zaoszczędzić na kosztach wczasów, możemy więcej stracić, niż zyskać.

 
PR



reklamacja wycieczki reklamacja urlopu


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Gdzie spędzić długi, majowy weekend? Zabierz rodzinę na Mazury! Dla tych 3 powodów

2021-02-16

Gdzie spędzić długi, majowy weekend? Zabierz rodzinę na Mazury! Dla tych 3 powodów

Choć zimowa aura sprawia, że niektórzy nie zastanawiają się jeszcze, gdzie spędzić majowy weekend, z pewnością to dobry moment, aby rozejrzeć się nieco w dostępnych ofertach. więcej...

Okulary górskie - jak wybrać?

2021-01-27

Okulary górskie - jak wybrać?

Jeżeli się wybieramy w góry, to musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Bardzo ważne jest nie tylko odpowiednie ubranie oraz obuwie, ale również powinniśmy zaopatrzyć się w niezbędne akcesoria turystyczne oraz wspinaczkowe. więcej...

Najmniejszy podróżnik świata

2020-12-11

Najmniejszy podróżnik świata

Czy wiesz, że najmniejszy podróżnik ma zaledwie kilkanaście centymetrów, a swoją bazę do wypadów na wszystkie kontynenty świata ma w Polsce? Poznaj Wesołego Wieżowca, uśmiechniętego globtrotera, który odwiedził kilkaset miejsc na świecie. więcej...

Ustroń - noclegi w górach, uzdrowiskowy klimat i atrakcje Beskidu Śląskiego

2020-12-11

Ustroń - noclegi w górach, uzdrowiskowy klimat i atrakcje Beskidu Śląskiego

Malowniczy Ustroń leży w województwie śląskim. Najbardziej znany jest z licznych uzdrowisk i sanatoriów, z których chętnie korzystają seniorzy. Do miejscowości, która rozpościera się po obu stronach wartkiej Wisły, przyjeżdżają także całe rodziny. Tutaj atrakcji naprawdę nie brakuje, dlatego właśnie ten kierunek warto obrać zarówno na krótki weekendowy wypad, jak i na nieco dłuższy urlop. Co zwiedzić w Ustroniu i z jakich udogodnień turystycznych skorzystać zimą oraz latem? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule! więcej...

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

2020-11-05

Przerejestrowanie samochodu - co warto wiedzieć?

Jeśli właśnie kupiłeś używany samochód, musisz pamiętać o jego przerejestrowaniu. To obowiązkowa czynność, której niedopełnienie wiąże się z karą finansową. Jak i gdzie przerejestrujesz samochód? Jakie dokumenty będą Ci potrzebne i ile czasu warto zarezerwować na takie formalności? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. więcej...