Wrocław jak Paryż i Londyn

Efektowne połączenie Wrocławia ze światem. Podróżujący ze stolicy Dolnego Śląska od marca będą mieli do dyspozycji nowy terminal pasażerski. Nowoczesny obiekt, który przeniesie komfort podróżowania na wyższy poziom, to unikatowa architektoniczna konstrukcja wyposażona w rozwiązania stosowane na najbardziej znanych lotniskach w Europie.

Wrocławskie lotnisko ma teraz wszystko czego potrzebuje każdy pasażer – nie tylko bogaty wybór połączeń rejsowych i czarterowych, ale także nowoczesny terminal, który pozwala podróżnym poczuć się jak w jednej z europejskich metropolii. Po części dlatego, że siedziska w terminalu są identyczne, jak w Paryżu, system odprawy bagażowej taki sam, jak w Londynie, a rękawy, którymi pasażerowie wejdą na pokład samolotu bezpośrednio z terminalu będą takie, jak w Kopenhadze.

Komfort po francusku

Pasażerowie muszą mieć możliwość, by przed lotem odprężyć się i zrelaksować. W nowym terminalu wrocławskiego lotniska takich miejsc nie brakuje. – Postawiliśmy na rozwiązania, z których korzystają lotniska w Paryżu i Zurychu, gdzie jest nie tylko komfortowo, ale także stylowo. W hali ogólnodostępnej stoją ciemne siedziska z metalowymi elementami, a w strefie zamkniętej zdecydowaliśmy się na drewniane akcenty – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. Takie same fotele stoją w hali lotniska Charlesa de Gaulla. To nie koniec podobieństw do francuskiego portu. – Na poziomie 0 i +1 znajduje się około 30 foteli w nietypowym, pofalowanym kształcie, na których można się komfortowo położyć jak na szezlongu – dodaje. Ogólnodostępną halę lotniska dodatkowo zdobią, pochodzące ze wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych, drzewka Bucida Buceras, dzięki czemu w terminalu można się poczuć jak na Florydzie.

Angielskie rozwiązanie

To co wyróżnia wrocławski port, to specjalne rękawy, którymi – jeszcze przed Euro – podróżni będą mogli wejść do samolotu bezpośrednio z terminalu. Z takich samych urządzeń korzysta jeden z największych europejskich hubów – port lotniczy w Kopenhadze,  a w Polsce rękawy posiada tylko lotnisko Chopina w Warszawie. Najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest nowoczesny system kontroli bagażu. – Został on zamontowany przez czołowego światowego dostawcę takich urządzeń, który montował system kontroli m.in. na lotnisku Heathrow w Londynie – opowiada Przemysław Marcinkowski. Bagaż przemieszcza się po lotnisku po dwóch nowoczesnych i niezależnych od siebie taśmociągach, przechodzi czterostopniową kontrolę bezpieczeństwa, skanowanie 3D i trafia na sorter, skąd jest przydzielany do poszczególnych lotów. Równie nowoczesny jest system kontroli bezpieczeństwa. Uzupełnia go system monitoringu, na który składa się 400 kamer i 3 stanowiska wyposażone w 24 monitory 36-calowe. Wrocławskie lotnisko ma teraz także jedne z najdłuższych schodów ruchomych we Wrocławiu. Prowadzą one z ogólnodostępnej hali na poziom +2.

Stolica luksusu

To miejsce, do którego dostęp mają tylko wybrani. Strefa VIP to jakby terminal w terminalu, bo najważniejsi goście mają do dyspozycji osobne wejście, system odprawy, własny parking i dedykowany personel. Do ich dyspozycji są limuzyny, które dowiozą ich bezpośrednio do i z samolotu. Strefa VIP jest również strefą stylu. Wyposażona w nowoczesne i gustowne meble powstała z myślą o ważnych osobach ze świata polityki, biznesu, kultury czy sportu. Do dyspozycji podróżnych jest też Business Lounge, gdzie znajduje się strefa głębokiego wypoczynku, wyposażona w nowoczesne fotele z podnóżkami, które umożliwiają maksymalny relaks. W nowym terminalu znajduje się również specjalna sala konferencyjna na ok. 100 osób, którą może wynająć każdy. Podobne rozwiązania stosuje się na największych lotniskach w Europie. Teraz dołącza do nich także Wrocław.

Szansę, by przekonać się jak wygląda nowe okno Dolnego Śląska na świat, będzie miał już pod koniec miesiąca każdy. 25 lutego lotnisko organizuje dzień otwarty dla zwiedzających. Trzy dni później odbędzie się oficjalna ceremonia otwarcia terminalu, a pierwsi pasażerowie skorzystają z niego na początku marca.

Więcej informacji

Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części Wrocławia, w odległości ok. 10 km od centrum miasta, w pobliżu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, którą można się dostać na lotnisko szybko i komfortowo m.in. zarówno od strony Warszawy (przez łącznik Długołęka), od Poznania z drogi krajowej nr 5, a także od południa z drogi krajowej nr 8 oraz z autostrady A4. Dynamiczny rozwój ruchu lotniczego port notuje od 2003 roku. W ciągu 5 lat liczba pasażerów wzrosła pięciokrotnie. Lotnisko obsługuje przewoźników sieciowych, którzy oferują loty do największych portów przesiadkowych w Europie, przewoźników niskokosztowych, takich jak Ryanair, czy Wizz Air, a także linie czarterowe, wynajmowane przez tour operatorów do transportu klientów biur podróży.  W marcu 2012 Port Lotniczy Wrocław uruchomi nowy terminal. Przepustowość wyniesie wtedy ponad 3 mln pasażerów rocznie, docelowo będzie można obsłużyć 7 mln osób.

 

 

Źródło: PR

Planujesz pobyt we Wrocławiu? Oto 3 wskazówki, jak znaleźć najlepszy hotel w mieście
Wrocław to miasto zdecydowanie warte odwiedzenia. Stolica Dolnego Śląska to idealne miejsce zwłaszcza...
Q Hotel Wrocław Plus
Q Hotel we Wrocławiu zlokalizowany jest przy jednej z głównych ulic miasta - ul. Powstańców Śląskich....
Marka lokalna dźwignią turystyki
Konferencja "Marketing miejsc - Trendy 2013" odbędzie się 15 maja 2013 roku w Instytucie Dziennikarstwa...
Wrocław, stolica Dolnego Śląska
Historyczna stolica Śląska, a obecnie usytuowanego na południowym zachodzie kraju województwa dolnośląskiego,...
Park Jurajski, czyli o kosmicznych atrakcjach na Orbicie
- Sprzedałem lodówkę, bo mi trochę brakowało na bilet - mówi Wojciech Cejrowski, pytany o to, jak zdobył...
Konkursy cukiernicze Eko-ciastko 2010 podczas Targów Gastro Hotel
W dniach 6-8 października w Hali AWF przy ul. Paderewskiego 35 we Wrocławiu odbędą się dedykowane dla...