Wyniki badań turystów w Sopocie w sezonie 2011

Blisko 81 procent turystów to osoby, które odwiedziły Sopot po raz kolejny, a prawie 97 procent turystów uważa, że sopocka oferta kulturalno-rozrywkowa i sportowa odpowiada na ich oczekiwania. Wyniki badania opinii turystów odwiedzających tego lata Sopot zostały przedstawione na kolejnym spotkaniu Sopockiego Klastra Turystycznego.

Badanie przeprowadzono w ramach projektu “Od inicjatywy klastrowej do sopockiego klastra turystycznego – program wsparcia i rozwoju” realizowanego przez Urząd Miasta Sopotu. Wywiady osobiste z turystami krajowymi i zagranicznymi przeprowadzono w lipcu i sierpniu br. Uczestniczyło w nich tysiąc osób.

– Z ankiet wynika, że turyści wracają do Sopotu- mówi Wojciech Wroński dyrektor Instytutu Eurotest.- Prawie 81 procent turystów przyjechało do Sopotu po raz kolejny, a przynajmniej co drugi turysta po raz czwarty lub więcej. Taki wynik może świadczyć o poziomie zadowolenia turystów z pobytu w Sopocie, jak i o popularności uzdrowiska. Miasto uważane jest za bezpieczne, z dobrą ofertą kulturalno- rozrywkową i sportową.

Badanie wskazało na istotę ciągłego tworzenia i poszerzenia oferty dla turystów, którzy przyjeżdżają z rodziną. Dwie najliczniejsze grupy turystów odwiedzających Sopot to właśnie ci, którzy przyjechali z rodziną lub przyjaciółmi. Ponad 40 procent z tych dwóch grup spędzało urlop z dziećmi. Z danych wynika, że wiek dzieci to najczęściej 4-5 lat i 6- 12. To ważna wskazówka dla sopockiej branży turystycznej w budowaniu sieci współpracy. Potwierdzają to też działania członków sopockiej inicjatywy klastrowej w tworzeniu oferty animacji czasu dla dzieci gości hotelowych we współpracy z takimi obiektami jak korty tenisowe, Hipodrom, KartCenter, Aquapark.

Dobrą wiadomością dla miasta jest fakt, że turyści dostrzegają i doceniają zmiany zachodzące w Sopocie. Trzy czwarte gości, którzy odwiedzili Sopot już kolejny raz, oceniło miasto jako lepiej przygotowane na przyjęcie turystów niż w latach poprzednich. 97,4%, turystów uznało, że Sopot jest miastem bezpiecznym. Bardzo wysoko została oceniona też liczba imprez kulturalno-rozrywkowych i sportowych w sezonie letnim, blisko 97 procent badanych określiło ją jako zadowalającą. Zapoznanie się z bogatą ofertą Sopotu może ułatwiać kalendarz wydarzeń na stronie www.kalendarz.sopot.pl. Ciekawe jest to, że turyści chętnie widzieliby więcej plakatów i ogłoszeń o wydarzeniach w przestrzeni miejskiej, np. na słupach informacyjnych.

Na podstawie badań można też stwierdzić, że promocja Sopotu jako miasta konferencyjnego to dobry kierunek promocji poza sezonem letnim. Co trzeci ankietowany stwierdził, że do przyjazdu do Sopotu poza sezonem nie byłaby w stanie zachęcić go żadna promocja cenowa, specjalna oferta czy wydarzenie kulturalne.
– Sopot Konferencyjny to kolejny produkt wdrażany w ramach projektu klastrowego w Sopocie – mówi Dorota Sykut koordynator projektu „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju”. Sopot jest promowany jako destynacja kongresowa z bardzo dobrą infrastrukturą konferencyjną, hotelową i wyjątkową ofertą okołokonferencyjną skupioną w promieniu kilku kilometrów – dodaje.

Raport Badania opinii turystów odwiedzających Sopot w sezonie letnim 2011 jest dostępny na stronie www.kalendarz.sopot.pl w załącznikach w zakładce „o projekcie”.

Projekt pt. „Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego – program wsparcia i rozwoju” został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu – lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot – partnera projektu. Uczestniczą w nim przedsiębiorstwa sektora turystycznego i gastronomicznego, organizacje branżowe oraz jednostki edukacyjno- badawcze oraz samorządowe. Ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Udział w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału, pozwala poszerzać ofertę, daje możliwość nawiązania kontaktów osobistych.

Dodatkowych informacji udziela:

Dorota Sykut – Koordynator Projektu, Urząd Miasta Sopotu

tel. 601 475 980, e-mail: dorota.sykut@um.sopot.pl

Aktualne informacje na:

 http://www.facebook.com/sopockiklasterturystyczny

 http://twitter.com/SopockiKlaster


Wysowa-Zdrój. Urokliwe uzdrowisko w Beskidzie Niskim
Wysowa-Zdrój to niewielka, ale niezwykle malownicza miejscowość uzdrowiskowa położona w sercu Beskidu...
Doskonały towarzysz podczas przygód na świeżym powietrzu: Plecak nieprzemakalny
Jeśli uwielbiasz spędzać czas na łonie natury, wiesz jak ważne jest odpowiednie wyposażenie, które zapewni...
Jak dojechać do Kwidzyna z Gdańskiego lotniska?
Witaj w sercu północnej Polski, w Gdańsku – mieście o bogatej historii, malowniczych uliczkach i otwartym...
20 Najciekawszych atrakcji w Zamościu dla młodzieży
Zamość to miasto o bogatej historii i kulturze, które oferuje wiele atrakcji zarówno dla młodszych, jak...
Nowa oaza luksusu w sercu Bieszczadów
– Czy kiedykolwiek marzyłeś o luksusowych wakacjach w malowniczych Bieszczadach? – Czy...
Odkryj tajemnice Transylwanii – wycieczka objazdowa po krainie Drakuli
Transylwania, serce Rumunii, jest regionem o bogatej historii, przepięknych krajobrazach i niezliczonych...