Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.
Wyniki finansowe Amadeus za pierwsze półrocze 2010 roku Turystyka noclegi
     Wyniki finansowe Amadeus za pierwsze półrocze 2010 roku

turystyka24h.pl - turystyka i wypoczynekTurystyka24h.pl - turystyka i wypoczynek




» Polecane obiekty noclegowe

Wyniki finansowe Amadeus za pierwsze półrocze 2010 roku

2010-09-01

Wzrost w II kwartale i pierwszej połowie bieżącego roku dotyczy zarówno obszaru dystrybucji, jak i informatyki

Pierwsza połowa roku (6 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2010 r.)

·    Wzrost skorygowanego zysku netto za powyższy okres[1] o 38,0%

·     Wzrost przychodów o 11,9%

·     Wzrost EBITDA[2] o 19,9%

Warszawa, 31 sierpnia 2010 r. – Firma Amadeus IT Holding, S.A. (Amadeus: „AMS.MC”), w skład której wchodzi Amadeus Group, wiodący dostawca rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, przedstawił wyniki finansowe i operacyjne za pierwsze półrocze bieżącego roku (okres ten obejmuje sześć miesięcy zakończonych 30 czerwca 2010 r).

W tym okresie wzrostowi skorygowanego zysku netto o 38,0% i wynoszącemu 246,8 mln euro towarzyszył wzrost przychodów o 11,9% do 1379,3 mln euro oraz zwiększenie EBITDA o 19,9% do 556,7 mln euro.

Skonsolidowane zobowiązania netto na dzień 30 czerwca 2010 r. wyniosły 2816,3 mln euro (według kwot zawartych w umowach), co stanowi 2,9 EBITDA za ostatnie 12 miesięcy, oraz były mniejsze o 472 mln euro w stosunku do stanu z grudnia 2009 roku.

Na dobre wyniki firmy w pierwszym półroczu miały wpływ zarówno wyniki finansowe w obszarze  działalności dystrybucyjnej, jak i rozwiązań informatycznych. Przychody w obszarze dystrybucji wzrosły o 9,8%, z 944,9 mln euro do 1037,0 mln euro. Całkowita liczba rezerwacji wzrosła w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku o 8,0% - z 214,9 mln do 232,1 mln, zaś liczba rezerwacji biur podróży (TA, travel agency) zwiększyła się o 9,8%, ze 183,0 mln do 201,0 mln.  W pierwszej połowie 2010 roku Amadeus utrzymał również pozycję światowego lidera pod względem rynkowego udziału w rezerwacjach biletów lotniczych dokonywanych za pośrednictwem biur podróży.

Wzrost utrzymywał się także w obszarze rozwiązań informatycznych – w pierwszym półroczu przychody wzrosły o 20,9%, z 248,0 mln euro do 299,9 mln euro. W okresie tym liczba przewiezionych pasażerów (PB, Passengers Boarded)[3] wzrosła aż o 47,2% - ze 104,6 mln do 153,9 mln, zaś kontrakty na migrację linii lotniczych[4] zostały w pełni zrealizowane.

Firma Amadeus odnotowała w drugim kwartale 2010 roku bardzo dobre wyniki – w stosunku do tego samego okresu roku 2009 skorygowany zysk netto wzrósł o 21,3%, z 97,3 mln euro do 118,0 mln euro, całkowite przychody zwiększyły się o 10,4% (z 610,6 mln euro do 674,0 mln euro), zaś wzrost EBITDA sięgnął 14,2% (z 242,0 mln euro do 276,5 mln euro).

Mogę z przyjemnością zakomunikować, że w pierwszym półroczu 2010 osiągnęliśmy znaczny wzrost wyników finansowych. W stosunku do sytuacji z roku ubiegłego, całkowite przychody wzrosły o 11,9% do 1379,3 mln euro, czemu towarzyszył wzrost EBITDA o 19,9% do 556,7 mln euro. Natomiast skorygowany zysk netto wzrósł o 38,0% i sięgnął 246,8 mln euro. Jednocześnie odnotowaliśmy, iż w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego nastąpił wzrost liczby rezerwacji dokonywanych przy użyciu systemu Amadeus, zaś rozwój naszej działalności w obszarze informatyki postępował zgodnie z planem. Znakomicie sprawdza się także nasz model transakcyjny, zarówno pod względem dochodowości, jak i zdolności szybkiego wykorzystania poprawy sytuacji w światowej branży turystycznej. Wszystko to pozwala nam patrzeć z optymizmem na nadchodzące miesiące bieżącego roku mówi David V. Jones, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus.

Wydarzenia w II kwartale 2010 r.

Dystrybucja

W obszarze dystrybucji usług linii lotniczych, w drugim kwartale 2010 roku firma Amadeus kontynuowała zawieranie długoterminowych umów obejmujących dostarczanie usług full content[5] z przewoźnikami takimi jak Aegean Airlines (cztery lata), Aerolineas Argentinas (pięć lat), Cyprus Airways (trzy lata), TAP Portugal (pięć lat) i Ukraine International Airlines (trzy lata). Umowy te zapewniają firmie Amadeus długoterminowy dostęp do informacji zarówno o cenach, jak i liczbach dokonywanych rezerwacji. Firma Amadeus uruchomiła również dla linii Air China jej pierwszy internetowy system rezerwacji dla małych i średnich przedsiębiorstw, zwany Air China Rewards. W regionie Azji i Pacyfiku uruchomiono rozwiązanie Amadeus Ticket Changer, ułatwiające biurom podróży powtórne wystawianie biletów po zmianach rezerwacji. Liczba rezerwacji biletów tanich przewoźników, obsługiwanych przez biura podróży korzystające z systemu Amadeus, wzrosła w drugim kwartale 2010 roku o 35,5% w porównaniu z tym samym okresem roku 2009.

Amadeus udostępnił również Amadeus Ancillary Services – kompleksowe, wielokanałowe rozwiązanie umożliwiające liniom lotniczym zwiększenie przychodów i zysków przy jednoczesnym podniesieniu jakości obsługi pasażerów. Linia Corsairfly rozpoczęła już szeroko zakrojony program pilotażowy, obejmujący zarówno bezpośrednią, jak i pośrednią dystrybucję usług dodatkowych za pomocą rozwiązania firmy Amadeus. 1 czerwca br. firma Amadeus wdrożyła w linii Finnair rozwiązanie EMD Server (Electronic Miscellaneous Document Server), umożliwiające wystawianie, przechowywanie, zarządzanie i dystrybucję standardowych dokumentów niezbędnych do obsługi usług dodatkowych.

W obszarze dystrybucji usług biur podróży, firma Amadeus udostępniła w czerwcu br. wersję 6.1 rozwiązania Amadeus Selling Platform – aplikacji sprzedażowej wykorzystywanej przez ponad 400,000 użytkowników z całego świata do sprzedaży usług turystycznych takich jak rezerwacje lotnicze i hotelowe. Nowa aplikacja zawiera m. in. usprawnienia ułatwiające intuicyjne korzystanie z produktów Amadeus takich jak Amadeus Profiles Plus, Amadeus Hotels Plus i Amadeus Cars Plus. Jest to pierwsze w świecie tego typu rozwiązanie, wyposażone w graficzny katalog ułatwiający sprzedaż i rezerwację usług dodatkowych.

Również w czerwcu 2010 roku firma Amadeus i BCD Travel, trzecia w świecie pod względem wielkości firma zajmująca się zarządzaniem podróżami, podpisały porozumienie w sprawie współpracy technologicznej w Ameryce Północnej, według której Amadeus stworzy zindywidualizowane rozwiązania oparte na Amadeus One – nowatorskim, internetowym, korzystającym z wielu źródeł narzędziu dla biur podróży. Amadeus One to należący do nowej generacji pakiet rozwiązań i usług informatycznych, stworzony pod kątem amerykańskich biur podróży obsługujących podróże służbowe, zapewniający im zwiększenie produktywności oraz uproszczenie i optymalizację działalności.

Amadeus utrzymuje także wiodącą pozycję w dziedzinie rozwoju narzędzi do zarządzania taryfami, czego dowodem jest udostępnienie dwóch nowych rozwiązań. Platforma Amadeus FareXpert Filing to przyjazny dla użytkownika internetowy interfejs, zapewniający automatyczne rozsyłanie odpowiednich informacji o taryfach w odpowiednie miejsca o odpowiednim czasie. Natomiast Amadeus Fare Expertise to nowy, zaawansowany mechanizm, usprawniający sposób wyszukiwania najniższych dostępnych taryf.

Oprócz tego, w jednej z wiodących w świecie firm zajmujących się zarządzaniem podróżami dokonano wdrożenia rozwiązania Amadeus Open Profile, umożliwiającego korzystanie z jednolitej struktury profili podróżnych we wszystkich kanałach sprzedaży na obszarze całego świata.

Informatyka

W kwietniu, maju i czerwcu 2010 roku dział informatyki lotniczej firmy Amadeus dokonywał migracji linii lotniczych, tworzył nowe usługi i zawierał nowe kontrakty. Air France-KLM, największa grupa linii lotniczych w Europie, przewożąca co roku ponad 74 miliony pasażerów, wdrożyła należący do pakietu Amadeus Altéa Customer Management System (CMS) moduł Amadeus Altéa Inventory. Migracji do modułów Amadeus Altéa Inventory i e-Commerce dokonały Polskie Linie Lotnicze LOT, zaś w czerwcu linia Tunisair wdrożyła elementy modułu Amadeus Altéa DCS (Departure Control Systems) – Customer Management i Flight Management. Oprócz tego, Saudi Arabian Airlines dokonały migracji do modułów rezerwacji Reservation i Inventory, a także wdrożenia głównych składników pakietu Amadeus e-Commerce. Podpisano też nowe kontrakty w zakresie e-Commerce z liniami Garuda Indonesia i Kingfisher India.

W dziedzinie informatyki hotelowej, jedna z wiodących w świecie sieci hoteli Accor, działająca w 90 krajach, przedłużyła kontrakt na Amadeus Revenue Management System Version 7. To najlepsze w swojej klasie rozwiązanie do zarządzania przychodami hoteli umożliwia sprzedaż miejsc hotelowych po najbardziej dochodowych cenach, dokonując optymalizacji w zależności od popytu z użyciem zaawansowanych modeli prognostycznych w połączeniu ze szczegółowymi danymi o rezerwacjach. W chwili obecnej Amadeus Revenue Management System wykorzystywany jest w niemal 500 hotelach Accor. Firma Amadeus rozpoczęła również pilotażową fazę wdrożenia rozwiązania Amadeus Hotel Platform dla jednej z największych w świecie firm zajmujących się zarządzaniem podróżami.

 

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni). 
 

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach.
W 2009 roku system Amadeus przetworzył ponad 670 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny – centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 72 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC”.
W 2009 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,461 mln euro oraz EBITDA w wysokości 894 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 9 300 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl   


UWAGA: Informacje finansowe zawarte w niniejszym dokumencie oparto na nie poddanych audytowi wstępnych, skonsolidowanych danych finansowych Amadeus IT Holding, S.A. i firm zależnych, przygotowanych zgodnie z normami International Accounting Standard 34, w związku z czym mogą one ulec niewielkim zmianom. Dane za rok 2009 to dane oszacowano w sposób analogiczny  przy zastosowaniu IFRIC 18. Podane zmiany procentowe wyliczono w oparciu o dane z 2009 roku, szacowane według IFRIC.

[1] Z wyłączeniem wpływu (i) amortyzacji Purchase Price Allocation, (ii) zmian realnej wartości rynkowej instrumentów pochodnych oraz zysków i strat z wymiany i (iii) innych elementów nadzwyczajnych uwzględniających te związane z IPO

[2]  Po korekcie wykluczającej pozycje nadzwyczajne związane z IPO

[3] Passengers Boarded (PB): liczba pasażerów przewiezionych przez linie lotnicze przy obsłudze których wykorzystano co najmniej moduły Amadeus Altéa Reservation i Inventory. PB to podstawowy wskaźnik wykorzystywany do naliczania opłat w rozwiązaniach transakcyjnych Amadeus

[4]  Migracja to złożony proces, w którym linia lotnicza przenosi obsługę pasażerów z dotychczas wykorzystywanej platformy na Amadeus Altéa CMS

[5] Umowa full content gwarantuje użytkownikom systemu Amadeus na całym świecie dostęp do pełnych danych linii lotniczych takich jak ceny, rozkłady lotów lub informacje o zasobach



hotele linie lotnicze biura podróży Amadeus nowoczesne technologie przewoźnicy touroperatorzy


Zapisz się na Newsletter

Dopisz się do naszego newslettera dzięki czemu będziesz uzyskiwał informacje na Swojego maila o aktualnościach turystycznych, ciekawych ofertach firm oraz konkursach i promocjach turystycznych.

Dołącz do nas.

Zobacz także...

Poradniki turystyczne: co oferują zwiedzającym?

2023-03-30

Poradniki turystyczne: co oferują zwiedzającym?

Poradniki turystyczne to niezawodny sposób na wygodne i sprawne organizowanie podróży. Są one świetnym źródłem informacji, jeśli chodzi o atrakcje, dojazd i noclegi. więcej...

Zanęty na ryby - Jakie wybrać i jak stosować zanęty wędkarskie?

2023-03-29

Zanęty na ryby - Jakie wybrać i jak stosować zanęty wędkarskie?

Różnego rodzaju przynęty naturalne i zanęty na ryby używane są przez wędkarzy do wabienia oraz łowienia ryb. Różni je rozmiar, ale także zapach zanęty, dzięki czemu doświadczeni wędkarze mogą wybrać najbardziej odpowiedni produkt do danego rodzaju łowienia. więcej...

Niebezpieczeństwa na trasie - jak uniknąć problemów z dętkami rowerowymi?

2023-03-22

Niebezpieczeństwa na trasie - jak uniknąć problemów z dętkami rowerowymi?

Turystyka rowerowa jest wspaniałym sposobem na aktywny wypoczynek i zwiedzanie pięknych okolic. więcej...

Miejsce gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością - poznaj najlepszy hotel w Białce

2023-03-14

Miejsce gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością - poznaj najlepszy hotel w Białce

Góry są dobrym miejscem na wypoczynek przez cały rok. Pobyt w górach ma działanie relaksujące, odprężające, wpływając kojąco na wszystkie zmysły. To one dają możliwość obcowania z naturą w czystej postaci. więcej...

Okulary Uvex - must-have dla każdego turysty i podróżnika

2023-03-12

Okulary Uvex - must-have dla każdego turysty i podróżnika

Jeśli planujesz wakacje pełne aktywności na świeżym powietrzu, wakacje pełne słońca i niezapomnianych wrażeń, musisz wyposażyć się w okulary Uvex. więcej...