Kryzys ekonomiczny sprawił, że Polacy stali się bardziej elastyczni w kwestii rezerwacji wyjazdów wakacyjnych. Pojawiło się więcej turystów deklarujących wolę zmiany daty wyjazdu, a nawet miejsca docelowego, jeśli dzięki temu mogliby uzyskać korzystniejsze warunki cenowe.
W ostatniej ankiecie przeprowadzonej przez wyszukiwarkę tanich lotów Skyscanner na pytanie Jakim typem turysty jesteś? 28 % respondentów odpowiedziało: poszukiwaczem okazji cenowych, którzy polecieliby gdziekolwiek, jeśli tylko cena byłaby okazyjna.
23 % badanych zaklasyfikowało się jako wędrowiec - poszukiwacz, który nie zdecydował jeszcze gdzie i kiedy chciałby lecieć i ciągle poszukuje pomysłu na wyjazd, twierdząc, że mógłby jechać kiedykolwiek, gdziekolwiek.
17 % ankietowanych zapewniło, że ma już wybrane miejsce wyjazdu, natomiast kwestia daty pozostaje wciąż do ustalenia; z kolei 15 % badanych ustaliło datę wyjazdu, ale nadal szuka miejsca docelowego wyprawy.
Tylko 16 % respondentów wiedziało już, gdzie i kiedy chce wyjechać, oczywiście na moment udzielenia odpowiedzi w ankiecie Skyscannera.
Wynik ankiety pokazuje trend przedkładania przez użytkowników wyszukiwarki Skyscanner wyboru najkorzystniejszej oferty cenowej nad wybór wyjazdu do konkretnej destynacji. Wynik ten bezpośrednio wiąże się z rezultatem niedawnego badania Skyscannera, z którego wynika, że cena lotu jest najważniejszym czynnikiem podczas dokonywania rezerwacji, tym samym wyprzedzając znaczenie marki przewoźnika i programów lojalnościowych, takich jak zbieranie wylatanych mil.
Jak ostatnio informował Skyscanner spowolnienie gospodarcze wpłynęło także na sposób wybierania destynacji przez Polaków. Niegdyś dokonywano więcej rezerwacji na dalekie loty i to ze sporym wyprzedzeniem. Obecnie rezerwacje dokonywane są bliżej dnia planowanego wylotu. Barry Smith, współzałożyciel i dyrektor rozwoju Skyscanner powiedział: - Kryzys ekonomiczny zmienił nas w grupę poszukiwaczy okazji cenowych. Zamiast posłuchać głosu serca i wybrać jedną destynację i jeden termin wyjazdu, które najbardziej nam odpowiadają, większość z nas cieszy się gdy wynajdzie wyjazd gdziekolwiek i kiedykolwiek, byle po najkorzystniejszej cenie. Polacy są otwarci na podróże do nowych miejsc, ale głównie wtedy, gdy gwarantują im one naprawdę najtańszy lot.
- Najpopularniejszą stroną wyszukiwarki Skyscanner jest strona wyszukiwania: „Z: Polska Do: Wszędzie", które pozwala użytkownikom zobaczyć, jakie loty dokądkolwiek są najtańsze. Dodatkowo przygotowywane przez nas miesięczne wykresy poziomu cen pokazują w jakich dniach przelot daną trasą jest najtańszy."
Źródło: Skyscanner PR
podróże turystyka turysta Skyscanner wyszukiwarka lotów
Giżycko to jedna z najbardziej urokliwych miejscowości na Mazurach. Bezpośredni kontakt z przyrodą to dla osób zmęczonych hałasem i betonozą wielkich miast wspaniała okazja do złapania oddechu i zmiany otoczenia. Poznaj najciekawsze atrakcje Giżycka i okolic, które musisz odwiedzić z drugą połówką. więcej...
Wybór miejsca na urlop nie jest takim prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Wszystko zależy od naszych indywidualnych potrzeb, a także oczekiwań w zakresie formy wypoczynku. więcej...
Akumulator iPhone 11 Pro to ta wyjątkowa część urządzenia, która w ogromnym stopniu zadecydowała o sukcesie tego modelu, lecz nawet ona podlega prawom chemii. więcej...
W ramach działań public relations mieści się utrzymanie kontaktu z konsumentami oraz nawiązanie z nimi relacji w celu budowania pozytywnego wizerunku. Do osiągnięcia tych celów wykorzystuje się m.in. media społecznościowe. Social media w działaniach PR mają ogromne znaczenie. Na czym dokładnie polegają i czy każda firma powinna je wdrożyć? więcej...
Imprezy firmowe to w ostatnich latach coraz częściej wybierana przez pracodawców forma pogłębiania relacji z pracownikami i klientami. Event firmowy to nie tylko okazja do spędzenia wspólnie czasu poza biurem i zabawy. To także doskonałe narzędzie wspomagające rozwój i osiąganie celów zespołowych. Warto je wykorzystać. więcej...